Aktualności

Olsztyn 2017

Wycieczka do Olsztyna

Na trasie wycieczek uczniów naszej szkoły tym razem znalazł się Olsztyn. Zabytki tego miasta podziwiali uczniowie kl. IIIa i IVb, którzy 9 czerwca wyruszyli do stolicy Warmii i Mazur. Poznaliśmy historię miasta oraz jedną z wielu jego legend, zwiedziliśmy gotycki Zamek Kapituły Warmińskiej z XIV wieku, którego najsławniejszym mieszkańcem był Mikołaj Kopernik, a z Wieży Widokowej zamku obejrzeliśmy piękną panoramę Olsztyna. Nie zapomnimy na pewno słynnej Ławeczki Mikołaja Kopernika i będziemy czekać na spełnienie się marzenia pomyślanego w obecności rzeźby sławnego astronoma - wystarczyło tylko usiąść na jego kolanach i pociągnąć go za nos. Uwagę przyciągnęła też gotycka Brama Górna z XIV wieku, zwana Wysoką Bramą. Przez tę Bramę weszliśmy na Rynek Starego Miasta. Zwiedziliśmy również Bazylikę konkatedralną św. Jakuba Apostoła i poznaliśmy jej ciekawą historię. Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Olsztyńskim Planetarium, gdzie podczas niezwykłego seansu oglądaliśmy gwieździste niebo i zachodzące w nim zjawiska, obserwowaliśmy obiekty bliskiego i dalekiego wszechświata, nawigując pośród planet, gwiazd i mgławic.

Zadowoleni, choć trochę zmęczeni, z mnóstwem zdjęć oraz pamiątek wróciliśmy do domu.